- Business Support Data Managenent Afdrukken E-mail


Onze opdrachtgever
... ontwikkelt, produceert en verkoopt personal care en hygiëne producten en – medische oplossingen. De producten worden in ongeveer 150 landen verkocht onder vele sterke merken, waaronder TENA en Tork en andere merken zoals Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda en Zewa.

De organisatie telt wereldwijd 48.000 medewerkers en heeft haar hoofdkantoor in Stockholm, Zweden. De business unit Health and Medical Solutions (HMS) ontwikkelt, produceert en verkoopt medische oplossingen en producten op het gebied van wondverzorging, compressietherapie, orthopedie en incontinentie zorg. Het bedrijf onderscheidt zich door de kwaliteit van haar producten, category management, therapie aanpak, scholing en informatiematerialen.

Gezien de recente acquisitie door Essity van BSN medical (locatie Almere) en de verhuisplannen om per 01-01-2019 naar het hoofdkantoor van Essity Zeist te gaan is de afdeling Business Support tot het einde van 2018 nog mede-verantwoordelijk voor de lokale 1e lijns IT ondersteuning.

De verkooporganisatie van de business unit HMS richt zich op vrijwel alle doelgroepen. Naast de consument zijn dit medische professionals zoals bijvoorbeeld artsen, verpleegkundigen, fysiotherapeuten, en gipsverbandmeesters. De distributie vindt grotendeels plaats via ziekenhuizen, verpleeghuizen, apotheken, medisch speciaalzaken, bandagisten en de professionele groothandel.

De afdeling
De afdeling Business Support bestaat uit in totaal 7 medewerkers en ondersteunt de lokale sales organisatie, die bestaat uit drie verkoopteams: Long Term Care, Hospital & Home Care Professionals en Home Care Distribution. Binnen het team zijn dagelijks 4 medewerkers actief met data analyses, reporting en marktonderzoeken. 

Tot 2019 zal deze functie Almere als standplaats hebben, daarna verhuist het team naar de hoofdvestiging in Zeist.

Inhoud van de functie
Deze functie bevat primair vier hoofdtaken, te weten:

1    (Markt)onderzoek

  • Het coördineren en ontwikkelen van modellen voor regulier en eenmalig (markt)onderzoek, conform de wensen en eisen van intern betrokkenen en in samenwerking met externe onderzoeksbureaus, teneinde de gevraagde (markt)gegevens te verkrijgen en de organisatie te kunnen adviseren met betrekking tot de onderzoeksresultaten.

2    Commerciële analyse

  • Het Inzichtelijk maken van de offensieve en defensieve vermogens van marktontwikkelingen, concurrenten en omzetontwikkelingen, door middel van externe bronnen en database-onderzoek, teneinde de organisatie voldoende informatie te bieden met betrekking tot concurrentie en om de markt optimaal te penetreren.

3    Data management

  • Verzamelen en analyseren van financiële gegevens uit diverse (externe) bronnen, deze gegevens beheren en verwerken in rapportages, volgens richtlijnen en procedures, teneinde commerciële beslissingen te faciliteren en te ondersteunen.
  • Het ontwikkelen en beheren van substitutie modellen voor externe klant specifieke software/databases (o.a. Pharmacom, Aposys, Euronet, Microbais).
  • Het ontwikkelen en beheren van rayon- en bonusanalyses/rapportages en dashboards, volgens salesprocedures en -richtlijnen, teneinde de organisatie inzicht te geven in de behaalde resultaten.
  • Het centraal toegankelijk maken van productinformatie ten behoeve van o.a. offertes, aanbestedingen en brochures.
  • Het ontwikkelen van (kanaal specifieke) prijsmodellen.
  • Dit alles zodanig dat zowel de interne organisatie als afnemers altijd over de juiste gegevens kunnen beschikken.

4    Projecten

  • Ondersteunen van projecten vanuit de afdeling, zodat de doelstellingen van deze projecten worden bereikt. Voorbeelden van projecten zijn: E-procurement (voornamelijk intramuraal), Pharmacom (extramuraal), internetsite, beeldendatabank, confectiecheck softwaresysteem, t.b.v. TEK en Z-index.  Het(bege)leiden van ICT (gerelateerde) projecten, met als doel de bedrijfsprocessen en werkwijzen te optimaliseren en kosten te besparen.

Profiel / functie-eisen
- HBO werk- en denkniveau;
- 3 – 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie;
- Uitstekende beheersing Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
- Ervaren PC-gebruiker (m.n. Microsoft software; Excel, Access, Word, PowerPoint, Outlook);
- Zeer gedegen en diepgaande kennis van MS Excel (2016), voornamelijk de database
  structuren en koppelingen.
- Goede kennis van Power Query (functionaliteit in Excel 2016)
- Kennis van MS Power BI en/of SAP  BW (BI) is een pré;
- Aangezien het team tot 2019 mede verantwoordelijk is voor 1ste lijn IT suppprt, is een IT
  achtergrond (basis kennis van infrastructuur/ netwerken) een pré.

Competenties:
- Verzamelen van informatie;
- Flexibel en klantgericht;
- Procesmatig, analytisch, cijfermatig sterk;
- Relationeel denkend;
- Planmatig en georganiseerd;
- Aandacht voor kwaliteit
- Initiatiefrijk en proactief;
- Resultaatgericht;
- Teamspeler;
- Hands-on.
  
Wat maakt deze functie interessant?
- Functie met brede inhoud;
- Veel ruimte om jezelf verder te ontwikkelen;
- Zeer gedreven en dynamische FMCG-omgeving;
- Zelfstandige functie in een internationale setting;
- Start in Almere, vanaf 2019 standplaats Zeist.

Contact
Is deze functie interessant voor jou? Reageer dan via Dit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken  

 
Volgende >




 

... MET HET OOG OP

TALENT

Ron Arendonk Jack Bezemer Jeroen de Visser